18 grudnia 2013

[42] Skupisko dram – podsumowanie 2013



Przed Wami nic innego niżeli podsumowanie tegorocznych diamencików - koreańskich dram. Poniższe tytuły bardzo zapadły mi w pamięci i pragnę się z Wami podzielić moimi typami. Wybory było dla mnie bardzo oczywiste, nie mogłam napisać o niczym innym, tylko własnie o nich.






5. Marry Him If You Dare

Rok produkcji: 2013; Ilość odcinków: 16; Gatunek: Romans, Fantasy

Nam Mi Rea (Yoon Eun Hye) to nie spełniona zawodowo pracownica biurowa. Pewnego dnia postanawia rzucić swoją dotychczasowa pracę i zostać scenarzystką w stacji telewizyjnej. Poznaje tam swojego mentora - Kim Shin'a (Lee Dong Gun), który jest nadzwyczaj popularnym i przede wszystkim przystojnym prowadzącym. Nie było by nic dziwnego w tej dramie, gdyby nie fakt, że w tym świecie istnieją dwie Nam Mi, ta druga przybywa z przyszłości i pragnie sprawić swoje życie lepszym. Czy jej się uda? Czy można oszukać przeznaczenie?


4.Flower Boy Next Door
Rok produkcji: 2013; Ilość odcinków: 16; Gatunek: Romans, Komedia


Samotna dziewczyna, mieszkająca skromne w małym mieszkanku wiecznie izolująca się od ludzi. Cicho podkochująca się w sąsiedzie, lecz nie zza drzwi obok, ale mieszkającego po drugiej stronie ulicy. Jej ulubionym zajęciem jest podglądanie z okna Han Tae Joon (Kim Jung San). Jednakże pewnego ranka, dziewczyna wyglądając na zewnątrz zauważyła kogoś innego... Czyżby on też zauważył ją? Enrique (Yoon Si Yoon) postanawia dowiedzieć się „co jest nie tak” z Ko Dok Mi (Park Shin Hye), dlaczego dziewczyna ucieka od ludzi i wiedzie życie w samotności.




3.The Blade and Petal
Rok produkcji: 2013; Ilość odcinków: 20; Gatunek: Historyczna, Romans, Akcja

Drama z serii honor i walka o władzę. Historyczne rozterki dynastii tamtych czasów, a także wątek miłość, która nakazuje wybierać głównej bohaterce, Moo Young (Kim Ok Vin), między zemstą – poprzez  śmierć jej ojca, a miłością do Yeon Choong (Uhm Tea Woong), który jest synem tyrana. Co zwycięży? Czy dziewczyna podąży za swym sercem, czy obróci swą miłość w nienawiść?


2.All About My Romance
Rok produkcji: 2013; Ilość odcinków: 16; Gatunek: Komedia romantyczna, Polityczna

Kim Soo Young (Shin Ha Kyun) jest nowo wybranym posłem Zgromadzenia Narodowego. Przystojny i poważany niegdyś sędzia, postanawia wstąpić w szeregi polityczne. Wkrótce poznaje No Min Young (Lee Min Jung), która kontynuuje polityczne działania swojej zmarłej siostry. Para nie wie, iż tak naprawdę są politycznymi wrogami. Kiedy wychodzi to na jaw, postanawiają umawiać się w sekrecie. Jednak sprawy coraz bardziej się komplikują. Przełożony Min Young, Sung Joon Ha (Park Hee Soon) zaczyna żywic do niej głębsze uczucia. Natomiast nie jest świadomy, że staje się być równocześnie miłosnym konkurentem Soo Young'a, który w życiu codziennym jest jego najlepszym przyjacielem.



1.The Heirs
Rok Produkcji: 2013; Liczba odcinków: 20; Gatunek: Komedia romantyczna

Dowód na to, że miłość może pokonywać wszelkie trudności? Wystarczy obejrzeć: „Heirs”.
Osiemnastoletnia Cha Eun Sang (Park Shin Hye) będąc w Hollywood, w czasie dość niefortunnym, bo zostaje oszukana przez własną siostrę, spotyka przystojnego Kim Tana (Lee Min Ho). Chłopak postanawia pomóc nastolatce, lecz przysparza jej jeszcze więcej problemów. W końcu bezpośrednio wyznaje, że się w niej zauroczył. Historia zdaje się być przeciętna, jednak tych dwojga dzieli granica ubóstwa i bogactwa. Eun Sang musi zmierzyć się nie codzienną trudnością - wstępuje w szeregi spadkobierców. Od dziś musi udawać przed zgrają snobów nowobogacką dziewczyną.
PEŁNA RECENZJA TUTAJ!



A Wy? Jak rankingujecie dramy z tego roku? Jaki tytuł jest Waszym ulubionym?

I jak przygotowania do świąt? Ja dziś pomagałam pierożki robić.

Z dnia: 18.12.2013

12 komentarzy:

  1. Ja nie przepadam za koreańskimi produkcjami, dlatego u mnie królują produkcje japońskie. W tym roku najbardziej podobały mi się Limit, Yamada-kun to Nananin no Majo i Itazura na Kiss ~Love in Tokio~ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mm moja ulubiona ?? to The Suspicious Housekeeper / Podejrzana gosposia

    OdpowiedzUsuń
  3. W temacie dram nie mam wiele do powiedzenie. Nie oglądam, nie mam ulubionej.
    A przygotowania do świąt zacznę chyba od soboty.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nadal nie obejrzałam żadnej dramy... Trzeba to będzie nadrobić. Na początek może wybiorę którąś z tych. ;)
    Co do świątecznych przygotowań, byłam bardzo pomocna przy pieczeniu piernika - wsypałam przyprawę i miksowałam składniki przez jakąś minutę... No i oczywiście na koniec degustacja. To były bardzo wymagające zadania. ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przygotowania do świąt to się dopiero zaczną :) Zakupowe szaleństwo, kuchenne rewolucje i jeszcze trzeba będzie coroczne generalne porządki przeprowadzić ... święta mają swój urok ale także są i obowiązki :)
    Mam małe pytanie, gdyż mangą i anime zaczęłam interesować się niedawno więc zastanawia mnie czym wyróżniają się dramy ?

    OdpowiedzUsuń
  6. nie jestem w stanie się wypowiedzieć na temat postu, dlatego... odpiszę na Twój mega długi komentarz! :D

    wiesz, to nie do końca tak, że ludzie po technikum mają gorzej, dopiero niedawno do tego doszłam. ludzie po technikum mają prościej, jeżeli wybierają się na studia związane strikte z zawodem, który zdobyli w średniej. inaczej mają też ludzie z jakąś pasją, której poświęcają więcej niż 10 minut tygodniowo. u mnie zdecydowanie jest to grafika więc za wszelką cenę będę celowała w ten kierunek, nawet jeśli będę musiała płacić. spełnianie marzeń nie ma ceny! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety żadnej z tych dram nie znam. >< Nie oglądałam wiele dram z tego roku ale generalnie z tych które oglądałam nie ważne czy były z 2013 czy z 2011roku to nr. 1 jest Just You. <3 Potem Material Queen i Sister ! Go Go Go. :) U mnie ze świętami lipa jak zgaduje gotowanie będzie ale na ostatnią chwile wszystko. Mama jest w nerwach bo nie ma kasy żeby święta zorganizować i jedyne czym się zajmujemy teraz to porządkami. >< Tak to jest jak się ma kryzys finansowy centralnie przed świętami.

    http://dorota-nevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej:).
    Co zwraca uwagę w tych trailerach, to fakt, jak bardzo te filmy są wzorowane na kulturze Zachodu (może poza tym historycznym). Fabuła i bohaterowie są jakby żywcem wyjęci z produkcji amerykańskiej czy europejskiej (często nawet fryzury mają europejskie: uczesanie, rozjaśnione włosy). Pozostaje jedynie ich azjatycka uroda. Może jest coś w tym, że ludzie z Europy fascynują się Azją (Chinami, Japonią), a mieszkańcy tamtej części świata są zapatrzeni w Zachód;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie koreańskie... No dobra dobra, nie czepiam się, po prostu moja siostra i tata (!) też ostatnio przechodzą koreańską manię na dramy ;p Moje oglądanie wygląda jedynie na realizowaniu zamówień tajwańskich dram (oj dużo ich dużo), a japońców to już wgl nie oglądam, bo chce skończyć te tajwańskie xd Ach, jakbym wcześniej nie mogła pomyślec o tym by po obejrzeniu od razu pisać recenzję, a jak w wakacje postanowiłam sobie, że wszystkie tytuły, których recenzje się nie pojawiły, obejrzę jeszcze raz i nie będzie mowy o żadnym "Nie pamiętam jak to dokładnie było" xD Ech... Trochę długa jest ta lista, ale małymi kroczkami dochodzę do celu... Więc zanim zabiorę się za jakiś nowy tytuł to minie dużo czasu xD Pozdrawiam
    Akane

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmmm, cóż. Ja kojarzę Flower boy next door tylko xd. Od dram już odeszłam ze względu na brak czasu. Ale chciałabym do nich wrócić t.t... czekam na recenzje xP.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za info :) wkońcu ktoś mi to normalnie wytłumaczył :D
    Co do filmu to zdecydowanie powinnaś dać mu szansę. Może Ci się nie spodobać bo wiadomo, zależy od gustu ale myślę że warto obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie notki i zachęcam do obserwacji bloga. :)