8 marca 2014

Aiko łapie chwile

Konnichiwa Kochani! Dziś przedstawię Wam kolejną swoją pasję. Otóż, o tym nigdy nie wspominałam, ale uwielbiam robić zdjęcia. Fotografia to zazwyczaj hobby, które jest piekielnie krytykowane, ale też często chwalone właściwie za nic. By zrobić dobre zdjęcia – trzeba mieć dobre oko, trzeba widzieć coś, czego nikt normalny nie widzi. Trzeba umieć ująć chwilę, a to naprawdę trudne zadanie. Dlatego chciałabym poznać Waszą opinię odnoście mojej fotografii...



Aiko wczoraj wzięła się za rysowanie swojego kochanego psiaka. Jeśli mi się uda narysować tak jak będę chciała, to na pewno znajdzie się w ramce i na ścianie.
Wrócę pamięcią do tłustego czwartku. Aiko nieraz jest zmuszana przez swą mamę do fotografowania jedzenia. Prawda, że smakowicie wyglądają?
Wczoraj natomiast od chłopców z klasy dziewczyny otrzymały kwiatki. Generalnie nie lubię tulipanów, acz ten trafił na moje okno i dziś rano przyświecony nieco słonkiem otworzył się. Aiko zachwycona owym widokiem, pobiegła po aparat.
Również z dzisiejszego dnia. Kto śledzi mojego twittera Wie, iż Aiko ma najukochańszą papugę świata! Mianowicie Puszka, który jest moim współlokatorem od paru dobrych lat. Nie zawsze trzymam go w klatce, nieraz wypuszczam na wolność, by rozprostował swe skrzydełka. Niestety bywa, że Puszek zamiast latać po pokoju, demoluje mi go w ot taki sposób! Zjada karnisz[?] (to na czym się firanki wiesza). Swoją drogą dziś był wyjątkowo uparty i podgryzał mi go przez dobre 30 min, aż nie namówiłam go do powrotu za kraty! 
Obecnie sceneria na zewnątrz jest "cieplejsza", ale na początku stycznia można było dostrzec nieco zimowego klimatu. Uwielbiam śnieg, a jeśli pojawia się już na dworze słońce... Biegnę i dokumentuję.
Jak pewnie zauważyliście tą wcale nierzucającą się w oczy datę w prawym dolnym rogu, zdjęcie ma prawie 7 lat! Ale, ale... Może to być mała ciekawostka. Otóż jest ono robione zwykłym telefonem komórkowym z aparatem 2 mpx (o ile pamiętam to telefonem sony ericsson 550i). Mało tego, jest to odbicie w wodzie! Sama do tej pory nie mam pojęcia, jak udało mi się zrobić te zdjęcie, ale naprawdę uwielbiam je.
Kolejno komórka robi swoje. Zdjęcie z 2010 roku, tym razem telefonem sony ericsson k750, chyba z aparatem 3,2.  Z resztą widać słabą jakość. Acz zdjęcie bardzo lubię. 
Fotograficzny szał zakończę portretówką swojej psinki. Bystre oko zauważy, że ten rozpoczynający rysunek notkę, jest rysowany właśnie na podstawie tego zdjęcia. Ubóstwiam robić zdjęcia swojemu psu i generalnie zwierzętom. Przy tego typu fotografii naprawdę trzeba się namęczyć! W końcu nie można powiedzieć psiakowi: "nie ruszaj się chwilę" albo "zmień ustawienie, przed chwilą było dobrze, poczekaj!". Trzeba obserwować i łapać chwilę.
Co powiecie o "mojej fotografii"? Podobają Wam się moje zdjęcia? Często powtarzam (a właściwie żartuje), że mogę zostać kimkolwiek zechcę w przyszłości. Jeśli nie tłumaczem to artystką, jeśli nie artystką to fotografem... Mam masę pomysłów na to jak żyć i co robić. Najchętniej złapałabym się wszystkiego po kolei! Zdjęcia lubię robić głównie z tego względu, że ujmują moment, który nigdy już się nie powtórzy. Idąc nieraz przez miasto żałuję, że nie mam przy sobie aparatu, bo przecież w każdej chwili coś się dzieje. Oko mi mówi: "Aiko patrz! To wspaniale wygląda, czemu do cholery masz taki dupny telefon i nie możesz uwiecznić tego momentu!". 
Które zdjęcie Wam się najbardziej podoba?


Z dnia:08.03.2014

24 komentarze:

  1. Najbardziej poodba mi się zimowa bajka... Jest zupełnie, zupełnie nierealne. Aha, i ten mały koci bohater na płocie.
    Gdybyś nie napisała, że to odbicie w wodzie, to bym nigdy na to nie wpadła! Niesamowite. Szczególnie, jak na rok 2007! W tym roku tylko mój tata miał komórkę, i to Nokię bez aparatu (tak a propos, ciagle jej używa, to ta z rodzaju niezniszczalnych). A ja używałam jeszcze starego analoga ;)
    Twój rysunke psa już wyglada co najmniej obiecująco... Mysle, że może wyjsć powalajacy. Po pierwsze, masz talent, po drugie, wszystkie psy są śliczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia - jeśli naprawdę lubisz je robić, to nie poddawaj się, nawet jeśli inni będą je krytykować. Powodzenia! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wychodzi Ci rysowanie psiaka :D
    Co do fotografii - zawsze warto się przyjrzeć czemuś i zastanowić co się chce pokazać. Warto ogarnąć też podstawy fotografii, takie "pierdoły" jak zgranie kolorów, czystość na planie i perspektywa i robić zdjęcia i robić w kółko :) Polecam zainspirować się twórczością Tumblrowiczów.
    Co do zdjęć z telefonu - są lepsze niż te, co robi mój Samsung Galaxy mini xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokończ koniecznie ten rysunek pieska, bo ta jego część wyszła niczym oryginał fotografii *.* Słodki pyszczek ma ta psinka <3 Też uwielbiam robić fotki szczególnie swoim zwierzakom! Masz uroczego papużka ^^ Ja też mam ptaszka, a dokładniej samiczkę wróbelka, którą wychowałam od pisklaka i teraz jest niczym kanarek i ładnie śpiewa XD Ostatnią fotkę jedzonka robiłam, kiedy na jakąś uroczystość z kumpelkami kolorowe babeczki jadłyśmy - może kiedyś wstawię je na bloga;) Reszta fotek też nieźle Ci wyszła, ta z tulipanem jest śliczna ;D No, z tym kotem niej udana, ale ciekawe ujęcie przynajmniej.... Co do krajobrazów to zimowy bardziej mi się podoba, chociaż ten drugi też nie jest wcale zły! Nie potrafię z tych wszystkich zdjęć wybrać najlepszego bo wszystkie mi się podobają ;> Też tak myślę, czemu nie można uchwycić wszystkich ciekawych momentów na zdjęciach, to takie dobijające -.- Aiko, dbaj o wszystkie swoje pasje i nigdy z nich nie rezygnuj, a na pewno zostaniesz kimkolwiek zechcesz w przyszłości ;*****

    OdpowiedzUsuń
  5. Haha, zauważyłam :) Ale to bardzo miłe, gdy komentujący zostawiają dłuższe, treściwsze wypowiedzi, zamiast pustych (i często wyłącznie autopromocyjnych) tekstów typu fajny blog.
    Osobiście nie potrafię przekonać się do 'cięższej' muzyki - większość takich piosenek wydaje mi się bardzo podobnych... Każdemu podoba się co innego i właśnie to jest w Nas fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie domyśliłam się, że to odbicie w wodzie. Ten zimowy pejzaż jest śliczny *.*
    Też uwielbiam fotografię, choć ostatnio poświęcam jej jakoś mniej czasu. Na wszystkich wycieczkach, czy ogniskach zawsze robię za fotografa, no i kilkoro moich znajomych stale korzysta z moich usług. XD Najbardziej lubię robić zdjęcia ludziom, jednak innymi tematami też nie pogardzę. Dzisiaj na przykład robiłam zdjęcia martwej naturze, żeby potem narysować ją na konkurs. No i mój pies, Miluś też często robi za modela. A tego zawodu z powodu braku aparatu pod ręką doświadczyłam już niezliczoną ilość razy.

    OdpowiedzUsuń
  7. To z kwiatkiem najfajniejsze :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcia są po prostu boskie !
    Jak ja bym chciała umieć tak rysować jak ty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nigdy nie miałam wyczucia do zdjęć, mi również najbardziej podoba się to z tulipanem. <33

    OdpowiedzUsuń
  10. Ło jejuuuu, przepięknie Ci ten psiak wychodzi, kurcze, tyle wokół ludzi uzdolnionych :) a pamiętam jak pokazywałaś rysunki z lat poprzednich więc widać mega postęp, ciekawa jestem jak będziesz rysować za lat 5 ^^ mam nadzieję, że wciąż będzie można zobaczyć Twoje dzieła na blogu :)
    A dziękuję ^^ jeszcze nad nią pracuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne fotografie i mm co za pyszność na zdjęci u;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej :)
    No proszę, o tym, że pasjonujesz się fotografią jeszcze nie słyszałam. ;) Piesek (póki co xd) wygląda ślicznie. *-* Ahh, aż się głodna zrobiłam, patrząc na te słodkości, mm. Haha, ta papużka musi być przeuroczym zwierzakiem, pozdrów ją! xddd ;** Jeju, nie mogę uwierzyć w to, że to odbicie w wodzie. :o Nic nie jest rozmazane, wszystko takie wyraźne... Niesamowite. To dobrze, że masz tyle pomysłów na życie. Liczę na to, że któryś wypali i będziesz mogła być szczęśliwa. ^^ Też najbardziej podoba mi się zdjęcie z tulipanem, ale wszystkie fotografie są śliczne. ;**
    p.s. jakby co odpisałam pod poprzednią notką na twój komentarz na moim blogu. miło by było jakbyś przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najładniejszy psiak, zima i tulipanek C: Aiko robi bardzo ładne zdjęcia i w przyszłości chciałabym ich zobaczyć więcej!
    Jestem ciekawa efektu końcowego rysunku *____* początek wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę że powstaje piękny rysunek! :) Obiecywałam sobie, że będę częściej rysować, aby w końcu stworzyć coś pięknego, ale coś nie wychodzi. Piękne zdjęcia, mają coś w sobie. Ja też cicho marzę o jakimś kreatywnym zawodzie. Uwielbiam fotografię, grafikę i rysunek, kocham coś tworzyć, robić coś kreatywnego. Zdjęcia zatrzymujące chwile, momenty do których fajnie wrócić, są cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Głodna zaczynam się robić, przez to zdjęcie oponek.
    Nie wiedziałam,że interesujesz się fotografią ani tego,że masz papużkę w domu. Najbardziej podoba mi się zdjęcie tulipana i to sprzed kilku lat. Nigdy bym się nie domyśliła,że to odbicie w wodzie, ani tego,że było robione aparatem z komórki, który ma 2mpx. Moja poprzednia komórka miała taką samą rozdzielczość, jednak nigdy nie udawało mi się robić takich dobrych zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  16. Co ja bym dała, żeby zjeść teraz takie oponki *.* Jak tak przewijałam zdjęcia, myślałam, że ten kot na płocie to lis XD Nie wiem to chyba przez to, że rudy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja lubie tulipany! U mnie w klasie jest jeden chłopak na 28 dziewczyn,więc nic nam nie kupił xd

    OdpowiedzUsuń
  18. po pierwsze masz słodkiego pieska i bardzo fajną papugę :) po drugie rysujesz bardzo realistycznie Po trzecie twoje zdjęcia wydają mi się dobre a nawet bardzo :) Zresztą ja się na fotografowaniu nie znam. Chciałabym umieć idealnie uchwycać chwile ale brakuje mi tej pasji. Ty ją masz i to jest najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepięknie rysujesz!!!! Jestem pod ogromnym wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak ty świetnie rysujesz!
    Na pewno psiak wyjdzie ci idealnie :)
    Jakoś nie widzę siebie w roli fotografa, nie sprostałabym chyba temu wyzwaniu
    wbrew pozorom zrobić dobre zdjęcie to cięzki orzech do zgryzienia.
    śliczne zdjęcia!
    Moim zdaniem robisz bardzo ładne zdjęcia, masz świetne oko :)
    pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Sama uwielbiam fotografię! Mam wiele prac które w sumie mogłabym odświeżyć i wyjść gdzieś w plener porobić nowe choć nie mam profesjonalnego sprzętu to czasem uda się zrobić coś naprawdę niesamowitego. :) Piękne zdjęcia jak i rysunek psiaka ! Czemu twoja mama zmusza cię do fotografowania jedzenia ? :DDD Ja robię to sama z siebie a mama tylko pomaga czasem w dekoracji wokół. lol Masz papużkę ! Urocza :) Moja mama myśli o kupnie Zeberki. :D Tak brakuje nam ptaka do uzupełnienia domowego zoo. XDD Zdjęcie odbicia jest naprawdę ładne :o !!!!!!!!!! A zdjęcie zimy jest jak z jakiejś tapety w internecie. :D Naprawdę śliczne. Mam to samo zdanie co do fotografii dlatego noszę ze sobą zawszę moją cyfrówkę jak jadę w miasto. :)

    http://dorota-nevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Yay ten zimowy widok jest cudny, chociaż osobiście nie cierpię zimy xp Ale widoki podczas niej są genialne i jedyne w swoim rodzaju. To chyba najlepsza pora na wykazanie się twórczością ^^
    Nawet nie wiesz jak się cieszę, że cię odnalazłam. Po takiej dłuugiej przerwie i to jeszcze po zmianie szablonu. W starym miałam wszystkie linki, a po zmianie dosłownie wszystko zniknęło oprócz notek -.- Większego załamania nigdy nie przeżyłam. No ale jakoś się pozbierałam i jest ok :)
    Tak więc zapraszam cię kochana na mojego odnowionego bloga! Pozdrawiam Lenalee.
    http://hikarib.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  23. Przez te oponki ślinki mi narobiłaś :P Jak skończysz całego pieska to dodaj skan na boga. Co ciekawe ja również mam papużki, trzy sztuki:D

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiem, że mam opóźniony zapłon, ale wprost nie mogłam nie skomentować tego wpisu i nie wyrazić mojego zachwytu tym odbiciem w wodzie! I to jest właśnie magia fotografii - nie wszystko jest tym, czym się wydaje na pierwszy rzut oka (a czasem i na drugi). Dawno nie widziałam tak ciekawej fotografii, a biorąc pod uwagę jej wiek i sprzęt, którym ją robiłaś...Cóż, mogę tylko przyklasnąć :D
    Urzekła mnie jeszcze ta zimowa fotografia. Czy wiesz, jak BARDZO zazdroszczę Ci takiej okolicy i takiej zimy? (u mnie w tym roku leżało jakieś 5 centymetrów śniegu... A właściwie tyle by było, gdyby pozbierać na kupkę z całego podwórka).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie notki i zachęcam do obserwacji bloga. :)