29 stycznia 2015

Skupisko dram – podsumowanie 2014


Ohayou! Tak jak Wam ostatnim razem obiecywałam, przygotowałam dla Was małe podsumowanie obejrzanych dram z roku 2014. W ubiegłym roku spotkałam się z wieloma świetnymi tytułami, począwszy od medycznych jak „Emergency Couple”, przez muzyczne jak „Trot Lovers”, czy fantastyczne romansidła typu „Hi! School: Love on”. Wiele produkcji mnie także rozczarowało. Popularna drama „You Who Come From the Stars” (recenzja – tutaj) mimo świetnej obsady zdecydowanie nie podołała moim oczekiwaniom, a z kolei podczas oglądania „Fated To Love You” zapałkami podtrzymywałam powieki, co by oczka się same nie zamykały z powodu katastroficznej nudy...
W każdym bądź razie znalazły się także dramy godne uwagi i to o nich dziś głównie będzie mowa.



Doctor Stranger”
Rok produkcji: 2014; Ilość odcinków: 20; Gatunek: Thriller, Dramat, Medyczna

Z początku drama się wydaje być...nudna. Chwilę potem wrażenie, że mamy do czynienia z tragizmem. W pewnym momencie nie możemy nadążać z ocieraniem łez z wzruszenia, aż wreszcie śmiejemy się na cały głos z piekielnie komicznej sytuacji. O co w tym wszystkim chodzi? Zaczynając od nudy, przez strach i wzruszenie aż po śmiech, podążamy ścieżką życia młodego mężczyzny. Park Hoon'a (Lee Jong Suk) spotykamy jeszcze jako dzieciaka. Jego ojcem jest genialny kardiochirurg Park Cheol (Kim Sang Joong), który pewnego dnia jest proszony o przeprowadzenie ważnej operacji. By ją wykonać musi wyjechać do... Korei Północnej. I tu zaczyna się horror, w którym główną rolę odgrywa jego syn...

You're All Surrounded”
Rok produkcji: 2014; Ilość Odcinków: 20; Gatunek: Akcja, Komedia, Romanc, Policyjna

Czterech detektywów właśnie ukończyło szkołę policyjną. Zostają przydzieli na posterunek Gangnam w Seulu. Czy ich marzenie o tym, aby zostać policjantami się ziściło? Owszem, choć przydzielane są im nieraz trudniejsze, nieraz łatwiejsze sprawy, młodzi stróże prawa dobrze sobie radzą. Historia jednak była by zbyt banalna, bo czym że jest wyłącznie praca w policji? Nieco dreszczyku dostajemy zatem dzięki głównemu bohaterowi – Eun Dae Koo (Lee Seung Gi). Mężczyzna za dziecka był świadkiem morderstwa. Czy to stało się powodem chęci zostania detektywem? Czy Eun Dea pragnie rozwikłać przedawniającą się sprawę okropnej zbrodni? Kto maczał w tym palce? Kto nie zapomniał o świadku tego wydarzenia? Kto będzie chciał jego śmierci?

It's Ok, This is Love
Rok produkcji: 2014; Ilość odcinków: 16; Gatunek: Komedia, Romans, Medyczna

Jang Jae Yeol (Zo In Sung) jest pisarze. Ji Hae-Soo (Kong Hyo Jin) jest lekarzem, a dokładniej psychiatrą. Połączenie tych dwojga może z pozoru wydawać się niczym nadzwyczajnym, bo przecież każdy wie, że między nimi wykluje się mały romans. Choć nie jest to opowieść o banalnej miłości, banalnych problemach i prostocie. Mężczyzna z bolesną przeszłością, która prowadzi do problemów w obecnym życiu. Kobieta bojąca się miłości niczym ognia i niepotrafiąca zaangażować się w związek. Jak potoczą się losy bohaterów?



Emergency Couple”
Rok produkcji: 2014; Ilość odcinków: 21; Gatunek: Komedia, Romans, Medyczna

Wszystko miało być jak w bajce... Mimo początkowych trudności i sprzeciwiającej się rodzinie, dwoje młodych ludzi wzięło ślub. Miłość potrafi zwyciężyć wszystko? Otóż nie w tej opowieści, wygląda na to, że miłość Oh Jin-Hee (Song Ji-Hyo) i Oh Chang Min (Choi Jin Hyuk) nie jest wystarczająco mocna. W związku z tym nie pozostaje nic innego, jak się rozwieść. Ironia losu jednak lubi płatać figle. Po kilku latach rozwiedziona para spotyka się w nieprzewidzianych, dziwnych okolicznościach. Jak bardzo nienawidzą się przyszli lekarze? Czy wspólna praca ich połączy czy może jeszcze bardziej podzieli?


Pinocchio”
Rok produkcji: 2014/2015; Ilość odcinków: 20; Gatunek: Romans, Komedia

Dal Po (Lee Jong Suk) i In Ha (Park Shin Hye) to przyszli dziennikarze. Dal Po pragnie nim zostać z zemsty, a jego nazwisko to fałszywa tożsamość. Rodzina bohatera w przeszłości została rozbita przez znaną i lubianą dziennikarkę Song Cha Ok (Jin Kyung) – matkę In Ha. Dlatego życiowym celem mężczyzny stało się odegranie się, a nawet zniszczenie kariery redaktorki. Z kolei In Ha nie świadoma motywów swojego wujka, podąża przy nim krok w krok spinając się na szczyty. Dziewczyna posiada jednak syndrom „Pinokio”, co oznacza, że nie potrafi kłamać. Młodzi ludzie będą musieli zmierzyć się z wieloma trudnościami, ciężką i bolącą ich przeszłością. Nie zabraknie w tej historii płaczu, śmiechu, nienawiści i miłości.

Birth of a Bauty”
Rok produkcji: 2014/2015; Ilość odcinków: 21; Gatunek: Romans Komedia


Każdy może chcieć być piękny. Sa Geum Ran (Han Ye-Seul) to kobieta o sporej budowie ciała, ważąca ponad 100 kilogramów. Jest żoną Lee Gang Joon (Jung Gyu-Woon) – przystojnego, pochodzącego z dobrze sytuowanej rodziny mężczyzny karierowicza. Geum Ran jest kochającą żoną, świetnie gotuje, zawsze się uśmiecha, nie potrafi odmawiać ludziom, jest niewinną i przemiłą osobą o pogodnej naturze. Lecz jej doskonałe cechy nie są zauważalne, kobieta ciężko pracuje w domu niczym kopciuszek, nie jest doceniana. Szwagierki określają ją mianem świni, teściowa bezwstydnie wykorzystuje jej dobroć, a mąż... A mąż zdradza na boku. Na szczęście otaczających ją ludzi, Geum Ran pewnego dnia ginie w wypadku samochodowym. I mogłoby się wydawać, że to koniec historii, jednak coś poszło nie tak. Kobieta wcale nie umarła i powraca jako olśniewająca piękność – Sara. Co będzie teraz? Czy wykorzysta swoją nową tożsamość jako zemstę na wszystkich, którzy ją do tej pory skrzywdzili?

Pokrótce podsumowując miniony rok: Zdecydowanie przypadły mi do gustu dramy medyczne. Jak widać, wśród przedstawionych są aż 3 takowe. Co ciekawe, wiele z niebanalnych dram wiąże się z trudną przeszłością bohaterów. Tu, szczególnie „Doctor Stranger” utkwił mi w głowie i powalił świetnymi nieprzewidywalnymi epizodami, przy czym można było się popłakać ze śmiechu, ale też ze smutku. Dlatego Aiko zdecydowanie najlepiej ze wszystkich 6 ocenia tę dramę.

A wy? Jakie dramy ubiegłego roku obejrzeliście? Macie swoje ulubione? Może podobnie typujecie najlepsze dramy roku 2014?  




Z dnia:29.01.2015

15 komentarzy:

  1. Ja w sumie oglądałam więcej starych dram niż tych z 2014 roku, ale te, które mi najbardziej pasowały pod pewnymi względami to "Gomen ne Seishun" i "Shitsuren Chocolatier". Za to w pierwszym sezonie 2015 już znalazłam swojego czarnego konia *_*

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja przygoda z dramami rozpoczęła sie i skończyła na jednej dramie. Nie skończyłam jej jeszcze, uznałam,że to nie ma sensu. I nie wiem, w czym tkwi problem. Może to brak czasu? A może to,że nie przepadam za oglądaniem czegoś sama? Eh, sama nie wiem. Pamiętam,że oglądałam z angielskimi napisami, co nie było takie głupie. Takie łączenie przyjemnego z pożytecznym. Same fabuły dram mi sie podobaja. Są ciekawe, to musze przyznać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Troszkę ciężko mi się na ten temat wypowiedzieć, bo dram nie oglądałam, ale muszę się pochwalić, że jak na mnie to obejrzałam w zeszłym roku całkiem sporo filmów japońskich! xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się z Twojego "powrotu" ;) Co do dram to u mnie nie za ciekawie, bo jak może zauważyłaś, śledzę nowe sezony anime co wiążę się z małą ilością czasu (+ szkoła i obowiązki, które i tak ograniczam do minimum) na cokolwiek innego. Nie pamiętam kiedy ostatnio oglądałam jakąś dramę japońską, chyba w wakacje, ale ostatnimi czasy udało mi się obejrzeć koreańskie "She's so lovable" i jestem w trakcie "White Christmas" :) "That's okay, this is love" czeka na odpowiedni moment (nie mogę pominąć aktorskiego debiutu D.O z EXO ;)) tak samo jak "Doctor Stranger", bo Twoja wcześniejsza recenzja mnie zainteresowała, a choć o "Pinocchio" co nieco słyszałam, nie przepadam za Park Shin Hye nie wiem czemu, więc raczej odpuszę... Co do anime - służę radą i pomocą, więc powiedz tylko co konkretnie chcesz obejrzeć, a postaram się doradzić ci to i owo ;) Pozdrawiam
    Akane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak można nie lubić Park Shin Hye?! Szczerze powiedziawszy, ja ją uwielbiam. Oglądanie z nią dram sprawia mi wielką przyjemność! Tym bardziej, że w "Pinokio" występowała na równi z Lee Jong Suk, którego również uwielbiam.

      Usuń
  5. Jak na razie nie skończyłam żadnej dramy, jednak mogę się pochwalić tym, że w końcu się za jakąś zabrałam. Wybór padł na She's So Lovable i choć na razie obejrzałam niewiele, to jednak jestem dobrej myśli. A jeśli się wciągnę, to myślę, że następną dramą na mojej liście może się okazać "Doctor Stranger". ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ...Twoje pandy DIY są przeurocze! :))
    Wiem, że nie pod tym wpisem powinnam komentować, ale nic nie wiem na temat dram :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi, dziękuję bardzo :)

      Usuń
  7. Nie oglądam tego typu filmów, ale niektóre wydają się być bardzo fajne :)
    Mój ulubiony film z 2014 roku to 'Dracula. Historia Nieznana' :D

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio tylko anime ;)
    A mi rozchorowała się kicia i motywacje spadły do zera ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedys ogladalam kilka dram, ale obecnie ciezko mi wygospodarowac czas na nie. Moze kiedys wezme sie za Doctor Stranger skoro polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie oglądam dram, ale chętnie bym spróbowała. Może skuszę się na jakąś z proponowanych przez Ciebie. Polecasz jakąś szczególnie na pierwszy raz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drama na pierwszy raz? Hym... Ciężko mi tak tak polecić, zależy co lubisz... Tak z wolnej ręki, co zawsze polecam innym:
      Jeśli chcesz się dużo pośmiać - Yuo're beautiful (koreańska)
      Jeśli chcesz lubisz muzyczne - Shut Up Flower Boy Band (koreańska)
      Jeśli lubisz akcję - City Hunter (koreańska)
      Jeśli chcesz coś poważnego i opartego na faktach - Ichi litre no namida (japońska)
      Jeśli coś na spokojniejsze wieczory, ale zarazem z lekkim humorem - Flower boy next door (koreańska)
      Jeśli na odmóżdżenie, śmiesznego i banalnego - Hana Yori Dango (japońska)
      Jeśli typowy, ale skomplikowany romans, z fajnym klimatem - The Heirs (koreańska)
      To takie moje typy, które osobiście bardzo lubię i zachęcam do oglądania. :)

      Usuń
  11. Ale się tu ładnie pozmieniało :) Długo mnie tu nie było. Kurczę miałam się wziąć za oglądanie tych dram i spełzło to na niczym :3

    OdpowiedzUsuń
  12. It's ok, It's love asdfghjkl
    Moja miłość do tej dramy... Nie no, moja najukochańsza. Zobaczyłam tu ten tytuł i nie jestem już w stanie napisać już nic konstruktywnego~

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie notki i zachęcam do obserwacji bloga. :)